11ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου EUdemos EUdemos 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου: Συμμετοχή στην “Ημέρα της Ευρώπης”

EUdemos 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου: Συμμετοχή στην “Ημέρα της Ευρώπης”

Την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 μαθητές και εκπαιδευτικοί της ομάδας EUdemos του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου συμμετείχαν στην ανοιχτή ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης και το Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας Ηρακλείου σε συνεργασία με το Europe Direct Κρήτης στο Πάρκο Γεωργιάδη με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης.

Συμμετείχαν με διαδραστικά παιχνίδια και άλλες ομαδικές δραστηριότητες «γνωριμίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση» υποδεχόμενοι σε θεματικούς σταθμούς μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και περαστικούς που έδειξαν ενδιαφέρον για τις δράσεις. Καλλιεργώντας κοινωνικές δεξιότητες συνεργασίας, ομαδικού πνεύματος, αλληλεπίδρασης και κοινής συμμετοχής σε μία ομαδική δράση, επικοινωνίας και ανάπτυξης πρωτοβουλιών οι μαθητές κατάφεραν να έρθουν σε επαφή και να ενημερώσουν το μαθητικό και, όχι μόνο, κοινό σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τους θεσμούς και τον ρόλο της στη ζωή μας. Λειτουργώντας ως «Μαθητές της Ευρώπης, Πρεσβευτές του Μέλλοντος».

Οι δραστηριότητες ξεκίνησαν με το Brain storming «Τι σημαίνει για εμένα ότι είμαι Ευρωπαίος Πολίτης». Φαινομενικά μία απλή ερώτηση, αλλά από ό,τι φάνηκε υπήρχε αρχικά κάποιος δισταγμός… Ανάλογα με τα βιώματα των παιδιών, ιδιαίτερα με την εμπλοκή τους σε Ευρωπαϊκά προγράμματα. Ο δεύτερος παράγοντας ήταν καθοριστικός στην άνεση που μπορούσαν να απαντήσουν… Τελικά, όμως, με τη βοήθεια των μαθητών μας «όλοι βρήκαν τη θέση τους στην Ευρώπη». Ακολούθησε το Bingo Icebreaker με το οποίο παρακινήθηκαν οι μαθητές να γνωρίσουν στον χώρο τους άλλους συμμετέχοντες απαντώντας σε ερωτήσεις και διερευνώντας τις γνώσεις τους σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το παιχνίδι αναγνώρισης της σημαίας κάθε χώρας μέλους «ξετρέλανε» μεγάλους και μικρούς, καθώς 2 ομάδες των 3-4 ατόμων διαγωνίζονταν για το ποια θα έβαζε πρώτη όλες τις σημαίες στον χάρτη. Ενώ, κάποια άλλα παιδιά επέλεγαν μία τυχαία σημαία και στη συνέχεια έβρισκαν στο Google Translate πώς λέγονται κάποιες λέξεις ή φράσεις στην γλώσσα της χώρας, όπως π.χ. «Είμαι Ευρωπαίος πολίτης».

Συνέχεια είχε η γνωριμία με οργανισμούς και ινστιτούτα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπήρχαν καρτέλες με φωτογραφία των κτιρίων και δίνοντας βασικά στοιχεία, όπως που βρίσκονται, ποιον φορέα στεγάζουν, καλούνταν οι συμμετέχοντες να βρουν το κτίριο στο οποίο αναφέρονται.

Και αφού είχαν περάσει από όλες αυτές τις δράσεις, σειρά είχε το παιχνίδι γνώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα από το KAHOOT που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές. Μικροί και μεγάλοι δοκίμαζαν παίζοντας τις γνώσεις τους για την ΕΕ, ενώ παράλληλα τις εμπλούτιζαν με ευχάριστο και εποικοδομητικό τρόπο.

Τις όμορφες κι ενδιαφέρουσες αυτές δράσεις συμπλήρωσαν οι συνεντεύξεις που έπαιρναν οι μαθητές μας από άλλους συμμετέχοντες διατυπώνοντας καίρια ερωτήματα, σχετικά με τις προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέτρα που θα μπορούσαν να ληφθούν για την αντιμετώπιση, αλλά και πρόληψή τους. Όπως, η οδική ασφάλεια, η ανεργία στους νέους, η κοινωνική ένταξη των μεταναστών και η μείωση των εντάσεων, η διασφάλιση ισότιμης και καθολικής πρόσβαση των πολιτών της σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας, αλλά και οι ενέργειες για τον περιορισμό της φτώχειας και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής στην Ευρώπη…

Με καλή διάθεση, αλλά και βαθείς προβληματισμούς οι μαθητές του EUdemos ενημέρωσαν, «προβλημάτισαν», αλλά και προβληματίστηκαν σχετικά με τον ρόλο της ΕΕ στη ζωή μας, αλλά και τον δικό μας ρόλο και δη των νέων στη ζωή της Ευρωπαϊκής Ένωσης!

Φωτογραφικό υλικό: https://drive.google.com/drive/folders/1zVtOyP0NQhw1gwJDdPwXYR5_vl24UCkY?usp=drive_link